Een hart onder de riem na de verkiezingsuitslag

24 november 2023
De effecten van de verkiezingsuitslag deze week zijn voor ons als universiteit reden tot zorg en ze raken ons. Er waait een wind van uitsluiting. We voelen daarom de behoefte om voor eens en voor altijd overduidelijk neer te zetten: bij de VU ben je thuis.

Ongeacht je politieke overtuiging, herkomst, kleur, leeftijd, geloof, geslacht, identiteit, geaardheid, of wat jou dan ook ‘jou’ maakt. Iedereen is hier welkom. We draaien het zelfs liever om: wij zoeken het liefst actief de verschillen op en brengen ze bij elkaar. Wij koesteren onze veelkleurigheid. De VU is een hechte gemeenschap. Een familie. Daar zijn we ongelofelijk trots op. Polariserende politiek zal ons niet uit elkaar drijven. Wij staan samen voor een betere wereld.

Wij blijven ons hiervoor onvermoeibaar inzetten en roepen onze studenten en medewerkers op zich vrij en gesteund te voelen om met elkaar en met ons, bestuur en management, in gesprek te blijven.

College van Bestuur
Decanen