Een studiekeuzeactiviteit bezoeken aan de VU?

Om je voor te bereiden op een opleiding aan de VU, kun je de Bachelor- en Masterdagen bezoeken. Voor toekomstige bachelorstudenten bieden we ook de mogelijkheid om online te komen proefstuderen of online mee te kijken met een student!

De VU organiseert twee keer per jaar de VU Bachelordag en Masterdag: een open dag waar alle opleidingen zich presenteren. De meeste bacheloropleidingen bieden ook de mogelijkheid om te komen proefstuderen en mee te lopen met een student

• Bachelordag
    Tijdens de open dag staat alles in het teken van jouw studiekeuze en kun je je oriƫnteren op meer dan 50 bacheloropleidingen van de VU. Stel al je vragen en maak kennis met onze docenten, studenten en studieadviseurs. Weet je nog niet precies wat je wilt studeren? We helpen je graag op weg bij onze studiekeuzeworkshops. Je ontdekt alles over het studeren aan de VU; onze campus, de opleidingen, docenten, studenten en faciliteiten waar je gebruik van kunt maken tijdens je studie.
  • Proefstuderen en meelopen
    Bij proefstuderen stelt de opleiding een speciaal programma samen, zodat je een eerste indruk krijgt van de studie. Bij meelopen ga je een dag(deel) mee met een student en volg je zijn of haar dag op de campus. Je volgt meestal een hoorcollege en werkgroepen en maakt kennis met de campus. In sommige gevallen vindt de activiteit online plaats. Na deze verdiepende activiteiten heb je een goede indruk van de opleiding en de studenten. Je kunt dan beter bepalen of de opleiding aansluit bij jouw interesses en capaciteiten, waardoor je nog beter een studiekeuze kunt maken.

Wil je komen proefstuderen of meelopen met een student? Meld je aan voor proefstuderen!

• Een passende studie
    Het kiezen van een opleiding is niet altijd makkelijk. Helaas zijn er elk jaar studenten die tijdens het collegejaar ontdekken dat ze geen passende studie hebben gekozen. Door goede oriƫntatie en deel te nemen aan studiekeuzeactiviteiten verklein je de kans dat dit ook jou overkomt. De VU biedt diverse studiekeuzeactiviteiten die je helpen bij het maken van jouw keuze. Ontdek stap voor stap welke opleiding het beste bij je past. Twijfel je over je gekozen opleiding en denk je aan switchen? Volg dan ons Studiekeuze-actieplan.

Wil je meer weten?

Heb je vragen?

Bel +31 (0)20 59 85020 (ma t/m vr: 10.30 - 12.30 en 14.00 - 16.00). Op donderdag 9 mei en vrijdag 10 mei is de studentenbalie wegens Hemelvaart gesloten.

Stuur een e-mail naar studentenbalie@vu.nl.

Of stuur een WhatsApp-bericht naar +31 (0)6 82548367.