Word niet iets, maar íemand aan de VU

Studeer je aan de VU, dan ontwikkel je A Broader Mind. Welke opleiding je ook kiest, je wordt uitgedaagd om over de grenzen van je studie, naar de maatschappij én naar jezelf te kijken.

De maatschappij staat voor complexe uitdagingen. Bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid, digitalisering en armoede. Dit zijn geen vraagstukken die vanuit één discipline opgelost kunnen worden. Kies je voor een opleiding aan de Vrije Universiteit Amsterdam, dan leren we je om met een bredere blik te kijken. We vinden het belangrijk dat jij je als student niet alleen op academisch, maar ook op persoonlijk en maatschappelijk vlak ontwikkelt. Zo ben je beter voorbereid op de uitdagingen van de toekomst.

Tijdens je studie aan de VU kun je als eerste-, tweede- of derdejaars bachelorstudent deelnemen aan de Broader Mind Course. Samen met studenten van andere opleidingen ga je aan de slag met vier actuele, maatschappelijke thema’s. Je hebt de keuze uit twee Engelstalige tracks. In track A werk je aan Human Body, Poverty, Rebellion, en Success & Failure. In Track B komen Digital World, Health & Happiness, Sustainability, en Viewpoints & Worldview aan bod.

Je wisselt online en offline activiteiten af. Je bekijkt inspirerende filmpjes, leest artikelen, gaat in gesprek met je medestudenten en zoekt ook de confrontatie met jezelf op. Je benadert een maatschappelijk vraagstuk vanuit verschillende wetenschappelijke en persoonlijke inzichten. Je bent een factor in het vraagstuk, dus óók een schakel in de oplossing. Je denkt na over jezelf, over jouw rol in de samenleving en jouw relatie tot anderen. Zo verbreed je je horizon, haal je het beste uit jezelf én draag je bij aan een betere wereld. Kies je voor de VU, dan word je niet iets, maar íemand.

Studenten met A Broader Mind aan het woord

Aan de VU word je niet alleen iets, maar ook iemand. Iemand met academische bagage en met oog voor de samenleving. Studenten van de Broader Mind Course vertellen je erover.

Misschien ben je hier ook naar op zoek?

Heb je vragen over de Broader Mind Course?

Neem gerust contact met ons op

Stuur een e-mail naar broadermindcourse@vu.nl