Home > Onderwijs > Masteropleidingen > Opleidingen [a-z] > [a-b] > Beleid, communicatie en organisatie

Beleid, communicatie en organisatie

Beleid, communicatie en organisatie studeren

Een organisatie is een complex geheel. Stel je voor: twee vergelijkbare organisaties, hetzelfde product, dezelfde markt. Waarom is de ene organisatie succesvoller dan de andere? Heeft dat te maken met de ondernemingsstrategie, de cultuur, de medewerkers? In de eenjarige, voltijds masteropleiding Beleid, communicatie en organisatie combineer je verschillende invalshoeken: je kijkt naar het beleid, strategie, verandering, cultuur, samenwerking, gedrag en communicatie van en binnen organisaties.

In de masteropleiding Beleid, communicatie en organisatie start iedereen met het vak Organization Sciences. Vervolgens kies je uit twee afstudeerrichtingen: Strategie en identiteit of Advies en verandering. Bij Strategie en identiteit ga je dieper in op de identiteit van organisatie en medewerkers, en onderzoek je hoe organisaties intern strategieën ontwikkelen. Bij Advies en verandering heb je aandacht voor verandermanagement en sociale dilemma’s in organisaties. Je specialiseert je in het eerste semester door één van vijf keuzevakken te kiezen, en in het tweede semester schrijf je je thesis op basis van je eigen empirische onderzoek

Deze opleiding is geaccrediteerd door de NVAO. Als je de opleiding hebt afgerond, ben je Master of Science (MSc), een internationaal erkende titel.

 
  • Taal:Nederlands
     
  • Duur:1 jaar
     
  • Collegegeld:Collegegeld
     
  • Aanmelden voor:1 juni
     
  • Startdatum:1 september
     
  • Vorm:Voltijd
     
  • Interessegebied:Economie, Recht en Bestuur, Gedrag en Maatschappij
     
  • Specialisaties:

    Strategie en identiteit
    Advies en verandering

     
 Audenaert, Sanne"In de master BCO worden praktijk en theorie goed gekoppeld. Tijdens de vakken krijg je veel praktijkvoorbeelden en ook is er veel ruimte om je scriptie bij een bedrijf te schrijven. Dit spreekt mij erg aan, want hierdoor krijg je meteen een duidelijk beeld over wat je op de arbeidsmarkt tegen kan komen. Daarnaast kun je door de verschillende afstudeerrichtingen en keuzevakken alles wat jij interessant vindt samenvoegen tot een voor jouw persoonlijk passend pakket."
Sanne Audenaert, masterstudent Beleid, communicatie en organisatie


Social Media - FacebookSocial Media - TwitterSocial Media - Youtube
© Copyright Vrije Universiteit Amsterdam

spamfuik@vu.nl