Waarom bij ons studeren? FRT

Studeer bij de Faculteit Religie en Theologie en maak deel uit van de smeltkroes van verschillende nationaliteiten en religieuze achtergronden.

Ga bij ons aan de slag met religieuze en maatschappelijke thema’s en leer de uitgangspunten van religies en theologie beter begrijpen. Zo kun jij straks een rol spelen in het debat hierover.

Hoe is het om te studeren bij FRT?

In onze opleidingen komen academici en studenten met verschillende religieuze overtuigingen samen.
Van boeddhisten tot christenen en van moslims tot atheïsten: we gaan het gesprek met elkaar aan. Verschillen en controverses worden niet vermeden maar serieus genomen in dialoog en debat. Zo leiden we toekomstige leiders op: voor religieuze gemeenschappen, onderwijs, zorg en NGO’s.

Opleidingen Religie en Theologie

Waarom bij FRT studeren?

• Religie studeren op wetenschappelijke wijze

Bij FRT heb je de kans om religie, en ook je eigen traditie, te bestuderen op wetenschappelijke wijze, waarbij je verschillende invalshoeken krijgt aangereikt.

• Smeltkroes van achtergronden

De faculteit is een smeltkroes van mensen met allerlei verschillende nationaliteiten, religieuze achtergronden en culturele ervaringen. Dit ervaren studenten als een absolute meerwaarde.

• Open sfeer

Bij FRT ervaren studenten een menselijke sfeer en dat ze echt worden gezien als individu. Als er iets speelt, zijn docenten benaderbaar. Dat vinden studenten bijzonder en ook zeldzaam in een academische omgeving.

Misschien ben je hier ook naar op zoek?