DEMONSTRATOR LAB
Een faciliteit voor studenten en onderzoekers van verschillende Amsterdamse kennisinstellingen, waar ze in een zeer vroeg stadium kunnen kijken hoe kansrijk hun ideeën en initiatieven zijn alvorens een start-up te beginnen.
DREAM TEAMS
De Faculteit der Gedrags- en Bewegingswetenschappen heeft drie 'Dream Teams' voor studenten die deelnemen aan innovatieve sport- en beweginsprojecten.
HUMAN PERFORMANCE LAB
Het Human Performance Lab is een unieke onderzoeksfaciliteit met een klimaatkamer waar onder extreme omstandigheden (lage zuurstofniveaus, lage en hoge temperaturen) onderzoek wordt verricht naar menselijk presteren. Daarnaast zijn er kamers voor antropometrische metingen (studie van de afmetingen en verhoudingen van het menselijke lichaam), de meting van spierkracht en het afnemen van tests op fietsergometers.
ONDERZOEKSLABORATORIA IN HET O|2 LAB BUILDING
Het O|2 Labgebouw is een van de eerste gebouwen in academisch Nederland dat is ontwikkeld voor het onderzoeksthema Human Life Sciences. In het gebouw zijn biochemische labs, synthese labs, een radionucliden lab en een ML-III lab aanwezig. Hier wordt onder andere onderzoek gedaan naar de resistentie van bacteriën.
ML-III LAB
Laboratorium voor onderzoek naar gevaarlijke pathogene micro-organismen, waaronder tuberculose. Het ML-III Lab is belangrijk om de volgende generatie antibiotica te ontwikkelen om resistente bacteriën effectief te bestrijden. Het Lab bestaat uit drie laboratoria van beheersingsniveau III, zodat er parallel aan verschillende onderzoekslijnen gewerkt kan worden.
SKILLS LABS
Deze onderwijsruimtes zijn als ziekenhuiskamers ingericht. Er zijn vier soorten skills labs: basiszorg (officiële algemene verpleegafdeling), intensieve zorg (intensive care-afdeling), OK assistent (operatiekamer met OK-tafel) en radiodiagnostisch laborant (röntgenkamer met observatiekamer).
SAIL
In het Social Artificial Intelligence Lab (SAIL) in het Nieuwe Universiteitsgebouw doet men onderzoek naar kunstmatige intelligentie-systemen met als thema de sociale interactie tussen mens en machine. Hoe kan kunstmatige intelligentie ingezet worden om deze interactie zo soepel mogelijk te laten verlopen, bijvoorbeeld bij spraak-gebaseerde interactie?
Labfaciliteiten in het O|2 Labgebouw
Deze website gebruikt cookies
U kunt alle cookies accepteren of per cookie-categorie uw voorkeur instellen. U kunt uw keuze opnieuw maken door de cookies uit uw browser te verwijderen.
De VU en anderen gebruiken cookies voor: 1) analyse gebruik website; 2) website personalisatie; 3) koppelingen met sociale media netwerken en 4) tonen relevante advertenties. Meer informatie vindt u in onze cookieverklaring.
Functioneel
Deze cookies worden gebruikt om onze website naar behoren te laten functioneren.
Analytisch
Deze cookies worden gebruikt om het gebruik van de website te meten (analyseren). Met deze meetgegevens worden statistieken gemaakt die wij gebruiken om de website te verbeteren.
Personalisatie
Deze cookies worden gebruikt om te analyseren hoe u onze website gebruikt. Op basis hiervan kunnen wij de inhoud van onze website aanpassen met informatie die aansluit op uw interesses.
Sociale media
Deze cookies worden geplaatst door sociale medianetwerken. Bijvoorbeeld wanneer u een op de website ingebedde YouTube video bekijkt of een bericht deelt of liket via de social media buttons op onze website. Sociale medianetwerken kunnen hiermee uw internetgedrag zien en gebruiken voor eigen doeleinden.
Advertenties
Deze cookies worden geplaatst door advertentiepartners. De cookies worden gebruikt om relevante advertenties van de VU te tonen op andere websites die u bezoekt. Met deze cookies kan uw internetgedrag gevolgd worden door advertentienetwerken.