Communicatiewetenschap

Communicatiewetenschap houdt zich bezig met het bestuderen van de inhoud, ontvangst en effecten van boodschappen in een maatschappelijke, organisatorische en private context. In de premaster Communicatiewetenschap staat het aanleren van een wetenschappelijke manier van denken en analyseren centraal. Naast vakinhoudelijke vakken wordt veel tijd besteed aan onderwijs in methoden en technieken van sociaalwetenschappelijk onderzoek en het schrijven van een thesis Communicatiewetenschap. Studenten kiezen in de premaster voor een van de vier varianten die centraal staan in de masteropleiding: “Politieke en Publieke Communicatie”, “Corporate Communicatie en Nieuwe Media”, “Marketing en Gezondheidsvoorlichting” en “Mediapsychologie”. Daarmee bereiden de studenten zich optimaal voor om in de masteropleiding Communicatiewetenschap in te stromen.

Doelstellingen en eindtermen
Jaarrooster 16 - 17
Jaarrooster 17 - 18

P Communicatiewetenschap
Naam opleidingsdeel Code
Premasterprogramma Communicatiewetenschap S_P_CW
© Copyright Vrije Universiteit Amsterdam
asnDCcreatorasvVUAmsterdam asnDCdateasv2016 asnstudyguideasvstudy asnDCidentifierasv50046590 asnDCtitleasvPCommunicatiewetenschap asnDCcoverageasvGedragenMaatschappij asnDCcoverageasvTalenenCommunicatie asnDCcoverageasvVoltijd asnDCcoverageasvPremaster asnDCcontributorasvFaculteitderSocialeWetenschappen asnfacultyasv50000042