Wiskunde BSc

Wiskunde is veel meer dan alleen sommen maken: het is een intrigerend en uitdagend vak met onverwachte en soms spectaculaire toepassingen. Denk bijvoorbeeld aan de Google Pagerank, waarbij een relatief eenvoudig stukje wiskunde vliegensvlug de beste zoekresultaten levert.

Tijdens je studie leer je dat de wiskunde de basis is van alle moderne natuurwetenschappen. Je ziet hoe verschillende structuren of processen dezelfde wiskundige achtergrond kunnen hebben.

Bij de variant Biomedische wiskunde volg je vakken op het gebied van de wiskunde, maar ook biologie, biomedische wetenschappen en andere levenswetenschappen komen aan bod. Je wordt getraind in het begrijpen, toepassen en ontwikkelen van wiskundige theorieën, methoden en technieken, zodat je deze kunt gebruiken in biomedische toepassingen.

Na het eerste jaar kun je alsnog besluiten om door te gaan met het standaard wiskunde programma.

Meer informatie

• Een overzicht van de verplichte en keuzevakken vind je in het jaarschema;
  • Een complete beschrijving van deze opleiding is te vinden in de Onderwijs- en Examenregeling (OER);
  • Voor meer informatie over de opleiding zelf kun je terecht bij de studieadviseur (voor VU studenten);
  • Als VU student moet je jezelf intekenen voor alle vakken, meer informatie vind je op VUnet. Je kunt je pas intekenen als je (her)inschrijving voor de opleiding rond is;
  • Meer informatie over de vakken vind je via onderstaande links.