Cancelled:Community Service Learning (CSL) Workshop voor docenten 15 februari 2024 12:00 - 14:00

In deze cursusontwerpworkshop zullen VU-docenten worden geïnspireerd en ondersteund bij het integreren van Community Service Learning (CSL) in hun onderwijs. In samenwerking met het VU CSL-team zul je CSL-activiteiten (her)ontwerpen die aansluiten bij de leerdoelen van je cursus.

Community Service Learning (CSL) is een innovatieve vorm van onderwijs die VU-studenten verbindt met maatschappelijke actoren om samen te werken aan echte uitdagingen in de wereld. CSL kan worden aangepast aan de meeste cursussen met een praktijkgericht component. Jij, als docent, hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden; het VU CSL-team biedt volledige ondersteuning.

Tijdens deze workshop zullen we verkennen hoe een benadering van Community Service Learning het beste kan worden toegepast om tegemoet te komen aan de leerdoelen van je cursus. We zullen de verschillende formats en mogelijkheden binnen CSL bespreken en je huidige cursusactiviteiten evalueren. Het VU CSL-team zal je helpen om deze mogelijkheden af te stemmen op de behoeften en vraagstukken geuit door maatschappelijke actoren, zoals lokale organisaties, beleidsmakers en burgerinitiatieven.

De volgende workshops staan gepland voor 15 februari en 28 mei 2024. De workshop van 15 februari gaat helaas niet door i.v.m de VU education day.

Lees meer over Community Service Learning.

Over Cancelled:Community Service Learning (CSL) Workshop voor docenten

Startdatum