Eénjarige master Leraar VHO in de Taal- en Cultuurwetenschappen

Leraar VHO in de Taal- en Cultuurwetenschappen

VU Lerarenopleiding | word eerstegraads docent in het voortgezet onderwijs met de éénjarige master Leraar VHO in de Taal- en Cultuurwetenschappen

Denk je nog wel eens terug aan de spannende verhalen van je docent Latijn op de middelbare school? Of juist aan je lerares Frans die de lesstof altijd zo slecht presenteerde? Waarom boeide de ene docent wel, en leek je bij de andere de aandacht te verliezen?

Als jij die inspirerende leraar Duits, Engels, Frans, Griekse en Latijnse taal en cultuur, Latijnse taal en cultuur of Nederlands wilt worden, kies je voor de master Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs. Met jouw hart voor het onderwijs vind je het vast een uitdaging om kennis en vaardigheden op jouw manier over te dragen op jonge mensen.

Heb je een afgeronde masteropleiding? Dan kun je al na één jaar als eerstegraads lesbevoegd docent in alle klassen van het voortgezet onderwijs aan de slag. Je kunt al tijdens je stage laten zien dat jij die enthousiaste, talentvolle docent bent waar de leerlingen later nog aan terugdenken.

Twee startmomenten
De opleiding start twee maal per jaar: begin september en begin februari

.
Trefwoorden: leraar Duits | leraar Engels | leraar Frans | leraar Grieks | leraar Latijn | leraar Nederlands | leraar voortgezet onderwijs | lerarenopleiding | eerstegraads lesbevoegdheid

Ontdek jouw studie Leraar VHO in de Taal- en Cultuurwetenschappen

Kijk mee naar 'De week van een leraar' waarin Lisa Kiewit je meeneemt naar colleges op de VU en laat zien hoe ze haar nieuw verworven kennis meteen toepast in de praktijk. Lisa is student Lerarenopleiding voor docent Nederlands.

Ontdek de studie-inhoud

Verander je wereld, word leraar